Makaleler » Güneş Dışı Gezegenler

Uzaylı Yaşam İhtimali Olan 10 Gezegen

Son Güncelleme Tarihi: [11.10.2014]

Yaşanabilir Gezegenler Kataloğu (Habitable Exoplanets Catalog - HEC), bilimadamları ve akademisyenler tarafından keşfedilmiş yaşam ihtimali olan gezegenleri halka açık olarak veren online bir katalogdur.

Bu katalog güneş dışı gezegenleri ve gezegenlerin uydularını, çeşitli değişkenlere göre sistematik olarak sınıflar ve tanımlar. HEC, yaşam potansiyeli olan yeni bir gezegen bulunduğu anda online olarak bunu yayınlar. Bu listelenen gezegenlerde yaşam kesinlikle vardır anlamına gelmiyor, bunu kesin söyleyebilmek için  daha gelişmiş teknolojiye, teleskoplara ve araştırmalara ihtiyaç vardır.

Nisan 2014'te Yaşanabilir Gezegenler Kataloğu, güneş sistemi dışında yaşam ihtimali en yüksek olan 21 gezegeni açıkladı. Bu gezegenlerde yaşam garanti değil elbette ancak astrobiyolojistlerin bu gezegenleri detaylı araştırma ve analizler için bir başlangıç noktası olabilir.

Porto Rico Üniversitesi'ne göre yaşam ihtimali olan 10 gezegeni sizlerle paylaşıyoruz:

Kepler-186f
Kepler-186f kendi güneşinin yaşam kuşağında bulunan ve Dünya boyutlarında bulunan ilk gezegen olma özelliğini taşıyor. Bizden 490 ışık yılı uzaklıkta ve gezegenimizden sadece %10 daha büyük, kayalık bir yüzeye sahip.

Gliese 581g
Bu gezegen tartışmalı bir şekilde keşfedildi. Gezegen 2010 yılında ilk kez bulundu ancak teyid işlemleri biraz uzun sürdü. Eğer yüzeyinin kayalık olduğu teyid edilirse, Porto Rico Üniversitesinin favori adaylarından birisi konumunda. Terazi takımyıldızında bulunan bu gezegen, bizden 20 ışık yılı uzaklıkta ve kütlesi Dünyamızın 3 katı kadar.

Gliese 667Cc
Gliese 667Cc, Dünyaya yaklaşık 22 ışık yılı uzaklıkta ve Akrep Takımyıldızında. Fünyadan 4.5 kat daha büyük ve yıldızı etrafındaki yörüngesini 28 günde tamamlıyor. Bağlı bulunduğu yıldız M-sınıfında bir beyaz cüze ve üçlü bir sistemden oluşuyor. Bu yıldız güneş'in üçte biri kütleye sahip.

Kepler-22b
Kepler-22b, Dünyadan daha büyük bir gezegen ve güneşine çok daha yakın konumda. Kepler-22b Dünyadan 2.4 kat daha büyük ve sera etkisi de gözönüne alındığında yüzey sıcaklığı yaklaşık 22 santigrat derece. Kuğu takımyıldızında bulunan bu gezegen bizden 600 ışık yılı uzaklıkta.

HD 40307g
HD 40307g, yine bağlı olduğu yıldızın yaşam kuşağında yer alıyor. Yıldızı ile arasındaki uzaklık Dünya Güneş uzaklığının yarısı kadar, yaklaşık 90 milyon kilometre. Dünyadan yaklaşık 42 ışık yılı uzaklıkta.

HD 85512b
HD 85512b, Şili de bulunan 3.6 m. çaplı HARPS (High Accuracy Radial velocity Planet Searcher) teleskopu tarafından 2011 yılında keşfedildi.  Bu gezegen Dünyadan yaklaşık 3.6 kat daha büyük kütleye sahip. Güneş sistemimizden yaklaşık 35 ışık yılı uzaklıkta. Araştırmacılar bu gezegenin yüzeyinde su bulmayı umuyorlar.

Tau Ceti e

Tau Ceti e, Aralık 2012 de keşfedildi. Bizden yaklaşık 11.9 ışık yılı uzaklıktaki gezegen Dünyanın en az 4.3 katı daha fazla bir kütleye sahip. Atmosferi bağlı olarak, Tau Ceti e basit bir yaşam içerebilir. Venüs deki gibi sıcak bir yüzeye sahip olma ihtimali yüksek.

Gliese 163c
Gliese 163c, gri kuşakta yer almakta ve Dünyamızdan 7 kat daha büyük bir kütleye sahip. Bizden 50 ışık yılı uzaklıkta. Yörüngesini 26 günde tamamlıyor. Yüzeyinin çok kayalık olduğu düşünülüyor.

Gliese 581d
Gliese 581d, yüzeyinin kalın karbondioksit bir atmosfere sahip olduğu düşünülüyor. Dünyadan yedi kat daha büyük bir kütleye sahip. B,zden 20 ışık yılı uzaklıkta.

Tau Ceti f
Tau Ceti f de kardeşi Tau Ceti e gibi ciddi adaylardan birisidir. Fakat konumu yaşam kuşağının az da olsa dışına doğrudur. Dünyanın kütlesinin 6.6 katı daha büyük. Yaşam için uygun bir yüzey sıcaklığına sahip olabileceğş düşünülüyor.

Etiketler : Yaşanabilir Gezegenler Kataloğu, HEC, güneş dışı gezegenler